5 Temmuz 2014 Cumartesi

Kızımın Beyaz Fisto Elbisesi

      Epey oldu dikeli...Ama yayınlayamadıklarımdan...
  Yaz başında alışveriş için mağazalara baktık.Basit basit elbiseler 80,90,100...şeklinde devam edince eskiden '' Neden uğraşıyorsun, çarşıda 5 lira alırız gider'' diyen eşim çarşıda 5 liraya bişey olmadığını görünce, eh! gerçek rakamlarla da yüzyüze gelince ''Sen onların hepsini dikersin, hadi çıkalım, çok pahalı burası'' deyiverdi.Ben de sonunda diktiklerimin değerini anladığı için sevinsem mi, yoksa yine yüküm daha fazla arttığı için üzülsem mi bilemeden mağazadan ayrıldım.Hoş!!! o alalım dese bile artık kolay alışveriş yapamaz hale geldim.Ben onu dikerim ona o kadar para verilir mi deyip, ayrılıveriyorum mağazadan...
    İşte bu elbise öyle çıktı.Zaten daha önceki sene kumaşını alıp koymuştum.Astarını da eski bir elbisesinden çıkarmıştım.Fermuar aldım sadece...Kumaş 10 lira, fermuar 1,5 lira...Emek paha biçilmez....:)))Kızımın sevincini anlatamam bile..


Çok basit bir kalıp. Ben Burda Dergisi'den çıkarttım ama rahatlıkla çocuğunuzun bir bluzundan da çıkarabilirsiniz.Önden iki tane pensi var.Etek kısmı da etek boyu kadar kumaşın eninden kesin.Bu ön kısmı olsun.Arka için de aynı ölçüde tekrar kesin ve bu kısmı ikiye bölün.Bu eteğin arka parçası olucak.Arka parçayı fermuar açıklığını hesap ederek tekrar birleştirin.Ön parçayı da birleştirip belinden büzdürün.Üst bluz kısmına dikin.Eteğini de bastırdığınızda elbise tamam.Hatta astar istemeyen bir kumaşla çalışırsanız işiniz daha da kolay.Benim ki astarlı olunca biraz oyaladı tabii...Hadi hanımlar makina başına...:)))


                                                                              Sevgiler.....

18 yorum:

  1. elbise çok güzel olmuş hazırdan hiçbir farkı yok.kızına da çok yakışmış.model üzerinde oynamalar yaparak çeşit çeşit kumaşlarla bir sürü dikersin kızına ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de öyle düşünüyorum... Çok tşk ederim...:)

      Sil
  2. Allah nazardan saklasin kizinizi.. Beyazlarin icinde cok guzel gorunuyor. Dikebildikten sonra cocuk elbisesine o kadar para vermeye hic gerek yok. Dikemeyecek olsam da vermem o parayi. Niye boyle pahali cocuk elbiseleri anlamiyorum. Sanki organik kumas kullaniyorlar? Ellerinize saglik. Gule gule giysin Beyaz Melek, bir makas aldim yanagindan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum.0-1 yaş arası giysilerin dikimi zordur, yaka çevirmeler falan ama artık benim kızımın yaşındakiler hiç de zor değil.Üstelik topu topu 1 m kumaştan çıkıyor.Ayrıca kullandıkları modeller de öyle basit ki...Kumaş bulmakta zorlanıyorum biraz ama olanlar da yeter diye düşünüyorum.Tşk ederim ayrıca...:)

      Sil
  3. Cok cok guzel olmus. Dikise basladim baslayali yaklasik bir senedir bende iki hastaliga yakLandim. Birisi kumaş alma hastaligi, digeri de ayni senin gibi "ben bunu dikerim ki " deyip almama hastaligi. Galiba bunlarin bir cogu biz dikisseverlerin hepsinde var. Ama gercekten maddi olarak cok cok iyi oldu benim icin, dunyanin parasini harciyomusum. Neyse cenem dustu, gule gule giusin fistik kiz. Allah bagislasin

    YanıtlaSil
  4. Aynen İlknur Hanım...Daha önce verdiğim paralara acıyorum.Ayrıca ah! o kumaş hastalığını hiç sormayın...:) Dikişsever hastalığı sanırım...:))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, çok da yakışmış.

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlı olmuş ama sanırım içindeki daha bir tatlı , maşallah ona , beyaz elbise mükemmel seçim ve süper bir dikiş ile , Harikasınız , bence de siz dikersiniz , almayın :)

    YanıtlaSil
  7. Nilgün Hanım tşk ederim güveniniz ve güzel iltifatlarınız için

    YanıtlaSil
  8. Modelinizin muhteşemliği elbiseyi gölgede bırakmışyalnız! Maaşallah :)
    Aynı elbiseden düşes Kate'in de var. Ama sizinki daha güzel kesinlikle, elinize sağlık. http://img2.timeinc.net/instyle/images/2014/WRN/041814-kate-middleton-320.jpg

    YanıtlaSil
  9. Aman efendim vallahi utandırıyorsunuz.Gerçi model duysa utanmak ne kelime ağzı kulaklarına varırdı ve kesinlikle Kate'den daha güzel olduğunu söylerdi.Kendisinin prenses olduğundan emin çünkü...:) Kate'in elbisesi astarsız...Olabilirmiş aslında, daha önce görseydim ben de astarsız yapardım.Tşkler...

    YanıtlaSil
  10. Beyaz cok yskismis prensese guzek gunlerde kullansin sizinde eklerinize saglik
    Ben cok sukrediyorum bu dikiskolik hastaligina yakalandigima almak istesenizde alamiyorsunuz bizde kumaslara para harcariz bosverin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok memnunum.Tasarruf etme duygusu beni çok mutlu ediyor...Sevgiler...:)

      Sil
  11. Harika olmuş, dışarıdan alınandan kat kat güzel, maşallah kızın da çok tatlı. Güle güle giysin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim tüm güzel sözleriniz için.Sevgiler...:)

      Sil
  12. Harika olmuş canım sen daha güzel dikmişin... Kız çocuk kıyafetleri gerçekten çok pahalı.. Bende almam aman ne var bunda ben daha iyisini dikerim derim özelliklede elbise etek..Nazlı kızımızında bronz tenine çok yakışmış güle güle giysin, seninde ellerine sağlık :)
    Bu arada google +dan yaptığım yorumları farketmiyosun galiba canım bende burdan yazıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim Nilüfer'cim...Çocuk kıyafetleri gerçekten gereksiz pahalı.Eskiler boşa dememiş, çocuğun yediği helal giydiği haram diye...Kendimiz yapabilirken neden o paramızı çöpe atalım...Sen de çok güzel şeyler yapıyorsun, biliyorum cnm...Google+ dan yaptığın yorumlara cvp veriyorum ama bazen yoğunluğuma denk geliyor, sonra geniş zaman da cevap veririm diyorum, sonra da unutuyor olabilirim.Kimseyi atlamamaya çalışıyorum ama...Kusuruma bakma sen yine de..Sevgiler...:)

      Sil